sexta-feira, 23 de julho de 2010

God is such an empty word..




Well i could be standing here in my blog making poems with no sense
I don't want people to think like this: ''Damn he sucks as awriter, he wrote a poem so bad that I bet even he can't understand it.''
So this time i'm expressing my feelings about ethnics and cultures etc...

''God'', faith, ethnics.

Someone once asked me, if I believed in god who would it be?
And seriously I didn't know what to answer..

Ok most of you believe in god, I can't change that fact, like you can't change the fact that I don't believe in god...
But some people don't accept my choices.
The reason that I don't believe in it it is because this so called god only brings hatred and pain.
Really, think about it, talking about religion, we have the muslim community for example, they kill people, they kill themselves and they say that they do it in the name of '' god''.
Somehow they justify their choices with their religion.
About ethnics...
The nazis ,for example ,thought their were superior to jewish, they use the same excuse...
God made us to be superior blablabla...
Thats how they think.
All different cultures have different concepts of ''god''...
Some say he's black, some say he is a woman, some say he is santa...
In my opinion none of you is religious...
Better speaking, none of you believes in god...
You want to, but you don't.
As I was saying everyone makes up a different version of god.
Normally people do it when they don't find a common sense in their lives...
When they feel empty they go looking for something or someone to fight for, in this case ''god''...
And I am not against it because having faith isn't a bad thing.
But when things get to a certain point like 11th September...
That attack to the twin towers from Bin Laden and his people were blamed on god...
This so called God makes all this rivalries between all cultures.
Well I'm not religious but I know the basic concept about god...
It is said that god is the origin...
God made the world...
God enlights our lives..
So after somethings I said here do you still believe there is some mighty god around...?
Because if there is...
He is doing everything but helping us.
One more thing, it may not look like it but, I have faith, not in god but I do..
I have faith on those who accept me, who care and believe in me.
They make me get up every day and fight for my life.
So if you ask me who I would call god if I believed in ''him''.
I'd say there is more than one god in my life, and i'm thankfull for that!

Sorry for any gramatic mistakes : )
Don't get me wrong I respect your beliefs no matter what they are...
It's just my opinion...

1 comentário:

  1. Sabes, este tópico é muiiiito discutível. Discutível e sem solução à vista.

    Não concordo com uma coisa que escreveste "a maioria acredita em deus"... não acho. Acho que, nos tempos que correm, há cada vez mais pessoas desligadas de "Deus". Há cada vez mais pessoas que acreditam que o sentido da vida é aquele que elas próprias lhe conferem, ou então cada vez mais pessoas a pensar que a vida, simplesmente, não tem sentido. Actualmente assiste-se a uma cada vez maior dessacralização da religião, e posso garantir-te isto porque fiz um trabalho de grupo em Filosofia sobre isto, com direito a inquérito e tudo.

    Mas, claro, se formos a ver, há locais no mundo (PAÍSES INTEIROS) puramente religiosos.

    Eu sou a favor do "a vida tem sentido porque nós próprios lhe conferimos sentido". E tenho uma teoria "muito interessante" (EGO, EGO, EGO!!!) relativamente "à existência de deus(es)":

    Que existe uma força que deu origem a "isto tudo", sem dúvida. Essa força, como tudo aquilo que existe, é matéria. Tudo o que nos rodeia é matéria. Tudo é matéria.
    Até o nosso pensamento.
    Portanto, a provável existência de relatos de diferentes religiões que dizem "eu vi deus" estão interligadas a essa capacidade fascinante do nosso cérebro de produzir pensamentos (matéria), e de reproduzir essa imagem que "nós temos dele" no mundo real, diante de nós... É quase como se fossem os óasis. Ou seja... "Eu tenho aquela imagem de deus"... então, o meu pensamento irá criá-lo assim. A matéria proveniente do meu cerebro e fé vai-se comprimir toda até a imagem do "meu deus" aparecer à minha frente, como se de algo real se trata-se... tão convicente, que parecerá mesmo, mesmo real. Tal como um óasis.

    Portanto, se eu chamar ao meu "avô" de deus e acreditar profundamente nisso, quem sabe se ele não aparece mesmo à minha frente como tal?

    É tudo matéria.

    A força que deu origem a tudo é matéria.
    E este pensamento da existência de um deus que originou tudo e que faz milgares, coisas de bem... também é matéria.

    Para mim, a origem de tudo, foi matéria.

    ResponderEliminar